אקסס בארס - שיטה טיפולית יעילה להתמודדות עם הפרעות אכילה

מערכת שורש  כ שבט, תשפד  1/30/2024

הפרעות אכילה הן מחלות קשות ומורכבות אשר פוגעות בחייהם של אלפי בני נוער ומבוגרים. הסבל הנפשי שהן גורמות אינו ניתן לתיאור, וכן הסיכון הרפואי אליו הן מציבות את החולים במחלה
.......................

אקסס בארס - שיטה טיפולית יעילה להתמודדות עם הפרעות אכילה

צילום: freepik

הפרעות אכילה הן מצבי בריאות נפשיים מורכבים הדורשים גישה הוליסטית ורב-גונית לטיפול. בעוד שטיפולים מסורתיים הוכחו כיעילות, טיפולים אלטרנטיביים ומשלימים זוכים להכרה בפוטנציאל שלהם לתמוך בהחלמה. אקסס בארס לטיפול בהפרעות אכילה, טכניקת ריפוי אנרגטית לא פולשנית. במאמר זה, נחקור את הרעיון של אקסס בארים ואת היתרונות הפוטנציאליים שלו בטיפול בהפרעות אכילה. מקידום הרפיה ושחרור רגשי ועד להגברת המודעות העצמית וטיפוח שינוי חיובי, Access Bars מציע גישה ייחודית לתמיכה באנשים במסעם לקראת ריפוי ובריאות.

הפרעות אכילה הן מחלות קשות ומורכבות אשר פוגעות בחייהם של אלפי בני נוער ומבוגרים. הסבל הנפשי שהן גורמות אינו ניתן לתיאור, וכן הסיכון הרפואי אליו הן מציבות את החולים במחלה. לכן מציאת דרכי טיפול יעילות היא קריטית. בשנים האחרונות החלה לצבור תאוצה שיטה טיפולית חדשה המכונה אקסס בארס.

הבנת סרגלי גישה
Access Bars הוא טיפול שפותח על ידי גארי דאגלס בשנות ה-90. היא כוללת נגיעה עדינה ב-32 נקודות בראש המתייחסות לתחומי חיים שונים, כולל ריפוי, גוף, שליטה, יצירתיות ועוד. מאמינים כי נקודות אלו מאחסנות רכיבים אלקטרומגנטיים של מחשבות, אמונות ורגשות שנצברו במהלך חייו. על ידי נגיעה קלה בנקודות אלו, אקסס בארס שואפת לשחרר חסימות אנרגטיות ולהקל על זרימת האנרגיה, מה שמאפשר נוחות רבה יותר, הרפיה וריפוי.

קידום הרפיה והפחתת מתחים
הפרעות אכילה נובעות לרוב ממצוקה רגשית וחוסר איזון בסיסיים. Access Bars מציע תחושה עמוקה של רגיעה והפחתת מתחים, המאפשרים לאנשים לשחרר מתח וחרדה. המגע העדין בראש במהלך פגישת Access Bars מסייע בהפעלת מערכת העצבים הפאראסימפתטית, ומקדם מצב של הרפיה עמוקה. תגובת הרפיה זו יכולה להיות מועילה במיוחד עבור אנשים עם הפרעות אכילה, מכיוון שהיא תומכת בגוף במעבר ממצב של קרב או ברח למצב של מנוחה ועיכול.

שחרור חסימות רגשיות
רווחה רגשית היא היבט קריטי בהחלמה מהפרעות אכילה. אקסס בארס שואפת לשחרר חסימות אנרגטיות שעשויות לתרום למצוקה רגשית, ולאפשר לאנשים לקבל בהירות, לעבד רגשות ולחוות שחרור רגשי. על ידי גירוי עדין של נקודות ה-Access Bars, הטיפול עשוי להקל על שחרור רגשות מודחקים ואמונות מגבילות, וליצור מרחב לריפוי ולשינוי אישי. שחרור רגשי זה יכול לעזור לאנשים להתמודד עם הטריגרים והדפוסים הרגשיים הבסיסיים הקשורים להפרעת האכילה שלהם.

שיפור המודעות העצמית והשתקפות העצמית
Access Bars מעודד אנשים להיות מודעים יותר למחשבותיהם, לאמונותיהם ולהתנהגויותיהם. על ידי קידום מודעות עצמית, הטיפול עוזר לאנשים לזהות מחשבות שליליות או מגבילות התורמות לדפוסי אכילה מופרעים. באמצעות השתקפות עצמית מוגברת, אנשים יכולים לזהות את הסיבות העיקריות להפרעת האכילה שלהם לפתח הבנה עמוקה יותר של עצמם.  אקסס בארס מספק מרחב בטוח ותומך עבור אנשים לחקור את המחשבות והרגשות שלהם, ומאפשר להם לקבל תובנות לגבי הפרעת האכילה שלהם ולבצע שינויים חיוביים.

אקסס בארס היא גישה טיפולית המשלבת טכניקות גופניות ונפשיות, אשר פותחה במיוחד לטיפול בהפרעות אכילה. היא מבוססת על הכרה כי תסמיני מחלות אלה הם ביטוי לנזק נפשי ורגשי עמוק, וכי הטיפול חייב להתמקד בריפוי הסיבה הפנימית ולא רק התסמינים החיצוניים.

טיפוח חיוביות הגוף וקבלה עצמית
חששות בדימוי הגוף שלובים לעתים קרובות עם הפרעות אכילה. Access Bars יכול לעזור לאנשים לפתח מערכת יחסים חיובית יותר עם גופם ולטפח קבלה עצמית. על ידי שחרור חסימות אנרגטיות וקידום הרפיה, הטיפול מאפשר לאנשים להתחבר לגופם ברמה עמוקה יותר. חיבור זה מטפח תחושת הערכה והכרת תודה לגוף, מקדם חיוביות בגוף ואהבה עצמית. באמצעות הפעלות רגילות של Access Bars, אנשים יכולים לשנות בהדרגה את נקודת המבט שלהם לכיוון גופם, לאמץ אותם ככלי כוח וחוסן.

העצמת אנשים לבצע בחירות מודעות
Access Bars מעודד אנשים לעשות בחירות מודעות התומכות ברווחתם. על ידי שחרור חותם אנרגטי מחוויות העבר ואמונות מגבילות, אנשים זוכים בבהירות והעצמה לבצע בחירות בריאות יותר לגבי הרגלי האכילה שלהם. מודעות חדשה זו מאפשרת לאנשים להבחין בין הרצונות האמיתיים שלהם לבין הדפוסים המותנים הקשורים להפרעת האכילה שלהם. Access Bars מסייע בפיתוח מיינדפולנס וקבלת החלטות מודעת, ומעצים אנשים לקחת אחריות על מסע ההחלמה שלהם.

טיפולים משלימים מסורתיים
חשוב לציין שיש לראות ב-Access Bars טיפול משלים לטיפולים מסורתיים מבוססי ראיות בהפרעות אכילה. זה לא נועד להחליף טיפול, ייעוץ או התערבות רפואית. במקום זאת, Access Bars יכול לעבוד בשילוב עם שיטות טיפוליות אחרות, ומציע גישה הוליסטית לתמיכה בהחלמה. על ידי טיפול בהיבטים האנרגטיים והרגשיים של הפרעות אכילה, Access Bars יכול לשפר את היעילות של טיפולים מסורתיים ולספק לאנשים כלים נוספים לריפוי.

הטיפול בשיטת אקסס בארס כולל מספר שלבים. הראשון שבהם הוא שיקוף - כאן המטפל והמטופל בוחנים ומזהים יחד את האמונות, הרגשות ודפוסי החשיבה המעוותים הגורמים להפרעת האכילה להתפרץ ולהתקיים. המטרה היא לאפשר למטופל להבין לעומק מה מניע אותו, ולהתחיל "לפרום" את הסיבה האמיתית לבעיה.

בשלב השני, המכונה חיבור מחדש, המטופל לומד להתחבר לצרכים הפנימיים האמיתיים שלו מתחת להפרעת האכילה. הוא מזהה מהם הרגשות, התשוקות, והחלקים האותנטיים באישיותו אשר הודחקו ונעלמו בעקבות הפרעת האכילה. מטרת התהליך היא לאפשר לו לחוש ולחיות את האמת הפנימית שלו.

לבסוף, בשלב ההתמזגות המטופל לומד לשלב בין האמת הפנימית שגילה לבין העולם החיצוני והמציאות היומיומית. ההחלמה מתרחשת על ידי יישום בחיי היומיום את המודעות העצמית, הביטחון הפנימי ואהבת העצמי שפיתח בתהליך, תוך התרחקות הדרגתית מהאמונות והרגשות השליליים שהזינו את הפרעת האכילה.

עד כה הטיפול באקסס בארס הראה תוצאות מבטיחות ביותר, עם אחוזי הצלחה גבוהים יחסית בדיכוי תסמינים ואף ריפוי מלא של מטופלים רבים ממחלתם. יש הטוענים שמדובר בפריצת דרך משמעותית בתחום הטיפול בהפרעות אכילה. עם זאת, נדרש מחקר נוסף כדי לאשש ולהמשיך לשכלל את הידע על יעילות השיטה והאופן המיטבי ליישמה. אך בוודאי שמדובר באור של תקווה לאלפי הסובלים ממחלות נוראיות אלה.